Er støvsugere blevet en forbrugsvare man bare smider væk

På RepairCafe Aalborg ser vi en del støvsugere. Ofte optil en 3-4 stk. på en åbningsdag. (prisklassen 800 til 2000+) Det er typisk 2 måske 3 af dem hvor ledningen ude ved stikket “bare” er knækket. Fejlen opstår formodentlig når borgeren trækker i ledningen istedet for at tage fat i stikket. I nævnte tilfælde monterer vi fixere blot et nyt netstik. Borgeren er taknemmelig og tager hjem igen med nyt liv til støvsugeren. Som frivillig fixer kommer jeg på mine private spadsere ture ofte forbi boligselskabernes “pallebure” til elektronik skrald. Jeg passerede en dag 3 pallebure på en tur og talte 8 støvsugere. Enkelte var adskilt/ flået op af brugerne der måske ville se om de kunne reparere den. Uden at rode for meget så det ud til at ledningen på samtlige var trukket helt ud og klippet over. Ved ikke om boligselskaberne har regler om at klippe kablet af? Tv og andre køkkenmaskiner så også ud til at have klippet kablerne. Måske for at undgå klunseri ? Min nysgerrighed for netop støvsugere (in mente at jeg måske var igang med lidt klunseri :-) ) gjorde at jeg tog ‘en med for at undersøge hvad årsagen til kasseringen var. Efter adskillelse og diagnose på arbejdsbordet blev der monteret et ny 5m kabel og stik. Lidt rensning af glidedele og let rengøring samt en ny pose. Og ja så er der nyt liv til denne støvsuger igen. Kærkomment udstyr vores RepairCafe da vi faktisk havde en støvsuger på ønskesedlen. Mit lille projekt bekræfter måske at støvsuger lige som meget andet elektronik blot smides ud?

del

Kontakt os

WD-40 Company Limited, Noorderpoort 93E, 5916 PJ VENLO

WD-40 Brand Logo

© 2024 WD-40 Company Limited. Alle rettigheder forbeholdes.

Log ind 👋

---------- Eller ----------

Har du glemt din adgangskode?

Har du brug for en konto? Tilmeld dig gratis.

Har du glemt din adgangskode?

Indtast din e-mail, så sender vi et link til nulstilling af din adgangskode.

Annuller

Opret konto

Annuller